کسب درآمد از سایت  UserTesting

کسب درآمد از سایت  UserTesting

توسط : تیم محتوا
1,797

UserTesting فرآیندی است که از طریق آن رابط و عملکرد یک وب سایت، برنامه، محصول یا خدمات توسط کاربران که وظایف خاصی را در شرایط واقعی انجام می دهند، آزمایش می شود. هدف از این فرآیند ارزیابی قابلیت استفاده آن وب سایت یا برنامه و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا محصول آماده عرضه برای کاربران واقعی است، می باشد. برای نتایج مرتبط، آزمایش‌ کنندگان نباید بیش از حد هدایت شوند و باید به آنها اجازه داده شود که به طور طبیعی با وب ‌سایت یا برنامه تعامل داشته باشند تا ببینند آیا سیستم به اندازه کافی بصری و راحت است که توسط افرادی که هنوز با آن آشنایی ندارند استفاده کنند.

چرا UserTesting مهم است؟

UserTesting به چه معناست؟ همانطور که در بالا به شما گفتم، تست کاربر فرآیندی است که از طریق آن رابط و عملکرد یک وب سایت، برنامه، محصول یا خدمات توسط کاربران واقعی که وظایف خاصی را در شرایط واقعی انجام می دهند، آزمایش می شود. 

هدف از این فرآیند ارزیابی قابلیت استفاده آن وب سایت یا برنامه و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا محصول آماده عرضه برای کاربران واقعی است یا خیر. تست نرم افزار کمک می کند تا بفهمید نرم افزار شما در کجا دارای خطا، نیازهای از دست رفته یا شکاف است. نرم افزار تست را می توان با استفاده از ابزارهای خودکار یا به صورت دستی انجام داد.

انواع UserTesting

تست قابلیت استفاده تحقیق (UX)

تست قابلیت استفاده به چه معناست؟ تعریف تحقیق UX ما می توانیم این مفهوم را به عنوان کارایی و سهولت استفاده از یک صفحه وب یا یک رابط الکترونیکی (یا یک سایت تجارت الکترونیک) توسط کاربر به منظور برآورده کردن نیازهای کاربر تعریف کنیم.

قابلیت استفاده از وب سایت یک الزام اجباری برای یک سایت تجارت الکترونیک است. فروشگاه آنلاینی که به دلیل کاربرد ضعیف به هدف خود از فروش محصولات عمل نمی کند، نمی توان آن را فروشگاه اینترنتی یا سایت تجارت الکترونیک نامید. خود را از هدفی که برای فروش ایجاد شده است جدا می کند! 

در تست قابلیت استفاده وب سایت چندین جنبه اندازه گیری می شود که شامل ردیابی چشم، نقشه های حرارتی، نقشه های کلیک، سفر کاربر و موارد دیگر است.

کسب درآمد از سایت  UserTesting

نظرسنجی ها

نوع دیگری از UserTesting توسط نظرسنجی ها نشان داده می شود که به شما کمک می کند تا بازخورد کاربر در مورد محصول خود را از مشتریان خود دریافت کنید، چیزهایی که به شما در بهبود آن کمک می کند. این یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن اطلاعات از مشتریان شما است زیرا آنها می توانند نظرسنجی ها را از طریق هر مشاوره و از هر کجا تکمیل کنند.

توصیه می شود اگر می خواهید در مدت کوتاهی پاسخ های زیادی از مشتریان خود در مورد محصول خود دریافت کنید، به نظرسنجی های رضایت مشتری متوسل شوید. اطلاعات جمع‌آوری‌شده به طراح UX شما کمک می‌کند تا نشانه‌های واضحی در فرآیند طراحی و معماری اطلاعات داشته باشد تا یک سفر کاربر عالی را برای مشتریان شما ارائه دهد.

تست A/B

این نوع تست UserTesting یکی از کارآمدترین و سریع ترین راه ها برای افزایش تعداد تبدیل ها است. تست A/B فرآیندی است که طی آن دو نوع مختلف ایمیل به گروه های مختلف مشترکین ارسال می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که هر گروه باید فقط یک نوع ایمیل را دریافت کند، نه هر دو را و باید در همان روز و در زمان ارسال شود. 

سپس، واکنش‌های مشتری را دنبال کنید و مشخص نمایید کدام نوع واکنش‌هایی را برانگیخته است که به شما در رسیدن به اهداف پیشنهادی کمک می‌کند. با تست A/B، اطلاعات زیادی در مورد بازدیدکنندگان سایت خود و نوع محتوایی که به بهترین وجه به آن پاسخ می دهند، خواهید آموخت.

قبل از اینکه تعیین کنید چه چیزی را آزمایش می کنید، باید اهداف را تعیین کنید، آنچه را که می خواهید به دست آورید. به عنوان مثال، اگر می خواهید تعداد افراد مشترک خبرنامه را افزایش دهید، باید عناصر زیر را آزمایش کنید.

فرم ثبت نام، طول آن و فیلدهای مورد نیاز، دکمه فراخوان برای اقدام، سیاست حفظ حریم خصوصی. پس از آزمایش این عناصر، مطمئناً نتایج آزمایش شگفت‌ انگیزی دریافت خواهید کرد که به شما در فرآیند توسعه کمک می ‌کند تا فرم ثبت نام بسیار بهبودیافته را به دست آورید.

هدف از تست A/B یادگیری هرچه بیشتر در مورد رفتار و ترجیحات مشتری است. برای دستیابی به نتایج دلخواه، هر آنچه را که آموخته اید، عملی کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید دوره های آنلاین edx

گروه کانونی

گروه کانونی UserTesting یک تکنیک تحقیق کیفی است که شامل ایجاد بحث در مورد یک موضوع معین با گروهی متشکل از 8-10 شرکت کننده، معمولاً به مدت 1-2 ساعت است. این روش امکان به دست آوردن اطلاعات عمیق در مورد انگیزه ها و رفتارهای دسته های مورد

علاقه را فراهم می کند. این تکنیک در زمینه های مختلفی قابل استفاده است، از جمله:

•    آزمایش پیام ها، محصولات، تبلیغات و غیره

•    شناسایی ادراکات در مورد یک محصول، سازمان، خدمات یا مفهوم

•    ارزیابی/آزمایش کمپین های تبلیغاتی و تبلیغاتی

•    شناسایی مشخصات یک گروه هدف

•    شناسایی ویژگی های یک برند (تصویر برند) و قرار دادن آن در بین برندهای رقیب در بازار

•    شناسایی مکانیسم های تصمیم گیری که زمینه ساز انتخاب بین چندین گزینه است

•    شناسایی نگرش نسبت به یک محصول، نسبت به یک ایده یا یک مشکل

•    شناسایی مجموعه ای از ارزش ها و آرزوهای یک بخش هدف

•    تهیه پیش نویس کمپین تبلیغاتی، استراتژی بازاریابی

•    تعیین نقاط قوت و ضعف یک مفهوم، برنامه، یا محصول/برند و غیره.

گاهی اوقات پژوهش گروهی متمرکز UserTesting مقدمه ای برای تحقیقات کمی است زیرا با شناسایی تمایلات رفتاری، تنظیم پرسشنامه برای تحقیقات کمی آسانتر می شود.

کسب درآمد از سایت  UserTesting

تست بتا

نسخه بتا نسخه کامل محسوب می شود که به دلیل عدم تست در شرایط واقعی و خطاهای نادرست هنوز برای کاربر نهایی آماده نشده است. وب سایت ها، سیستم عامل ها و برنامه های مختلف می توانند در مرحله آزمایش بتا باشند. 

تست بتا را می توان باز کرد، برای هر کسی که می خواهد نسخه ناپایدار را امتحان کند راه اندازی می شود. آزمایش بتا بسته که برای آزمایش در یک گروه بسته یا محدود طراحی شده است. هدف نسخه بتا تکمیل تست عملکرد و نیاز به شناسایی مشکلاتی است که باعث خطا می شوند.

اجازه آزمایش باز نسخه بتا امکان آزمایش نرم افزار در شرایط واقعی است زیرا برای درک نحوه کار یک برنامه کاربردی. شما باید عملکرد نسخه بتا UserTesting را بررسی کنید، که می تواند به توسعه دهنده کمک کند تا خطاها را حذف کند. آزمایش بتا نرم افزار همراه با سایر ابزارهای آزمایشی انجام می شود: رایانه یا دستگاه دیگر و بقیه برنامه ها.

آزمایش‌کنندگان بتا اطلاعاتی درباره نسخه بتا، خطاها، استفاده از بازخورد یا ارسال خودکار آمار ارائه می‌کنند. آزمایش‌کنندگان با تجربه می‌توانند اطلاعاتی را ارائه دهند که می‌تواند برای توسعه‌دهندگان مفید باشد، به گسترش یا افزودن ویژگی‌های مختلف و ایده‌های دیگری برای بهبود کمک کند.

چگونه UserTesting را انجام دهیم؟

برای به دست آوردن هرچه بیشتر بینش مرتبط از تحقیقات کاربر، آماده سازی کامل لازم است. به عنوان مثال، باید دقیقاً از همان ابتدا مشخص شود که محصول نهایی چه کسی را هدف قرار می دهد. برای این منظور، توصیه می شود که از قبل شخصیت ها و سناریوها را توسعه دهید. 

ابزارهای تست به تیم پروژه در طول پیاده سازی کمک می کنند تا درک مشترکی از نیازهای ضروری کاربر نهایی به دست آورند.

تعریف یک هدف

شکل و میزان انجام UserTesting به هدفی که دنبال می شود بستگی دارد. این رویکرد به طور قابل توجهی متفاوت است، بسته به اینکه آیا یک صفحه موجود به دلیل طراحی مجدد برنامه ریزی شده بررسی می شود، یک عملکرد جدید برای قابلیت استفاده آزمایش می شود، یا تصمیم گیرندگان باید با کمک یک آزمایش متقاعد شوند. 

بنابراین، نقطه شروع هر آزمایش کاربر، در درجه اول تعیین هدف تحقیق و آنچه دقیقاً باید به دست آید، است. بر این اساس، مراحل بعدی تست کاربر استخراج شده و تصمیم گیری می شود.

نمونه های اولیه Lo-fidelity

اینها معمولاً در همان ابتدای پروژه استفاده می شوند و عمدتاً برای تأیید یک مفهوم اولیه یا یک ایده استفاده می شوند. برای این منظور، نمونه اولیه باید تا حد امکان ساده نگه داشته شود و بدون هیچ گونه عناصر وفاداری (طراحی، جلوه های نامطلوب و غیره) کنار بیاید. فقط از این طریق می تواند تضمین کند که واکنش فرد آزمون منحصراً مبتنی بر انتقاد اساسی است و تحت تأثیر چیزهای زیبا قرار نمی گیرد.

کسب درآمد از سایت  UserTesting

نمونه های اولیه با کیفیت بالا

اینها وب سایت ها، برنامه ها یا طرح های بصری دقیق پیکسل هستند. هر چه یک نمونه اولیه کاملتر باشد، کمتر از نظر محتوا زیر سؤال می رود. برخلاف «نمونه‌های اولیه Lo-Fidelity»، بازخورد مفید در مورد جنبه‌های بصری را نیز می‌توان با استفاده از UserTesting در اینجا یافت.

به منظور تعریف واضح زمینه برای آزمودن، در هر دو مورد ضروری است که شی آزمایشی تجربه کاربر مورد نظر را تا حد امکان واقعی تقلید کند. این می تواند به عنوان مثال، به شکل یک تلفن همراه مصور به عنوان پایه ای برای "نمونه اولیه Lo-Fidelity" یا با آزمایش "نمونه اولیه Hi-Fidelity" روی تلفن همراه باشد.

روش تست را انتخاب کنید.

روش ‌های تست متنوعی در  UserTesting وجود دارد و هر متخصص ترجیحات شخصی خود را دارد. انتخاب روش مناسب باید در درجه اول به بلوغ نمونه اولیه در حال آزمایش بستگی داشته باشد. 

یک اسکریپت تست بنویسید.

یک اسکریپت تست معمولی شامل یک گرم کردن، یک بدنه و یک سرد کردن است. بین 5 تا 10 کار طول می کشد و معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. برای استفاده حداکثری از زمان خود و به دست آوردن نتایج قابل مقایسه، به یک اسکریپت تست با ساختار مناسب نیاز است. 

به عنوان یک راهنما برای ناظم عمل می کند و به فرد آزمون داده نمی شود. در آن، وظایفی که آزمودنی باید با آنها سر و کار داشته باشد به ترتیب فهرست شده و با یک فرضیه و یک هدف تکمیل می شود. فرضیه به تسهیل کننده کمک می کند تا هدف هر کار را در طول آزمون درک کند. 

این می تواند از گم شدن موضوع توسط مدیر در طول آزمون جلوگیری کند. هدف از پیش تعیین شده به تحلیل بعدی کمک می کند. زمینه مربوط به آزمون با کمک یک سناریو برای فرد آزمون توضیح داده می شود. این یک توصیف موقعیت است که از فرد آزمون حمایت می کند تا خود را در موقعیت شروع مربوط به آزمون قرار دهد. با تکیه بر این، سؤالات در پی می آیند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های خرید ممبر تلگرام

استخدام افراد آزمون

برای تکمیل ارزیابی کاربر خود با  UserTesting ، باید افراد مورد آزمایش را بیابید و استخدام کنید. صرف‌نظر از روش مورد علاقه‌تان برای تست نرم‌افزار (بازخورد کاربر، ردیابی چشم، حرکات ماوس)، آزمایش مصرف‌کننده به مشتریان واقعی، اعضای واقعی مخاطبان مورد نظر شما و کسانی که با پرسونای مشتری شما مطابقت دارند، نیاز دارد تا در آزمون شرکت کنند. 

این به شما امکان می‌دهد تا نتایج و داده‌های مربوط به مردان و زنانی که بیشترین اهمیت را دارند پیدا کنید. مشتریانی که کالاهای شما را خریداری، استفاده و تبلیغ می کنند. افرادی که با محصول شما تعامل دارند در تحقیقات کاربر بهترین هستند.

استخدام افراد مناسب برای آزمون می تواند زمان بر باشد و نباید آن را دست کم گرفت. برای پایین نگه داشتن نرخ پرش، استخدام باید به سرعت در تاریخ آزمون (حداکثر 3 تا 4 روز قبل) انجام شود. پیش فرض ها باید از ابتدا در نظر گرفته شوند، به این معنی که بیش از تعداد مورد نیاز افراد آزمون باید بسیج شوند. 

فریلنسرها در UserTesting باید زمان کافی برای نوشتن نامه به افراد آزمون، بررسی آنها از طریق نظرسنجی و ارائه نامه های مناسب قبل از آزمون برنامه ریزی کنند. برای به دست آوردن نتایج معنادار و ارزشمند با آزمون کاربر، هنگام استخدام افراد آزمون، اطمینان از مطابقت آنها با گروه هدف واقعی بسیار مهم است. 

کسب درآمد از سایت  UserTesting

جلوگیری از نتایج یکطرفه

علاوه بر این، تاکید بر ترکیبی متعادل از موضوعات برای جلوگیری از نتایج یک طرفه مهم است. بنابراین، این مشکلات را نمی‌توان بر اساس دانش قبلی دور زد، اعضای تیم درگیر یا کارمندانی که قبلاً موضوع آزمایش را می‌دانند، موضوعات بسیار نامطلوب هستند. اعضای خانواده و دوستان نیز به عنوان سوژه مناسب نیستند؛ زیرا به ندرت با شخصیت واقعی مطابقت دارند و مغرضانه هستند.

 این افراد تمایل به مهربانی دارند، که منجر به نتایج دقیق و در نتیجه قابل استفاده نمی شود. همچنین، در اغلب موارد، یک نظرسنجی با افراد آزمایشی خودسرانه توصیه می شود. نتایج این نوع آزمایش باید با احتیاط کامل انجام شود. در غیر این صورت، فرد ممکن است بر اساس یک نتیجه آزمایش جعلی در UserTesting تصمیم مهمی بگیرد. 

در صورتی که قصد دارید با این پلتفرم کسب درآمد کنید، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

برچسـب هـا : سایر
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد